poniedziałek, 24 października 2016

Ciche czekoladowe muffinki

Dawno już nie było żadnego przepisu, dlatego postanowiłam dodać coś kulinarnego.
A mianowicie: ciche czekoladowe muffinki! Dlaczego ciche? Zapraszam do przepisu :)

Co potrzebujemy?
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
szklanka mleka
jajko
2 czubate łyżki kakao
2 czubate łyżki proszku do pieczenia
czekolada


Wszystko przesypujecie, przelewacie do miski. Mieszacie tak długo, aż uzyskacie jednolitą konsystencję.
Moje ciasto wyszło za gęste i dolałam więcej mleka. Kostki czekolady kroję na połówki.


Na papierowe foremki nakładam łyżkę ciasta, następnie dodaję czekoladę i ponownie trochę surowego, płynnego ciasta.


Pozostałą czekoladę wykorzystuję na samą górę muffinki.



Wkładam do piekarnika na 180stopni i piekę przez 15minut.




Gdy tylko wyjęłam je z piekarnika, mój męźczyzna znalazł się w kuchni. Od razu jedną "ukradł" mimo, że były jeszcze gorące!
Ugryzł i powiedział: "Kochanie! Ale pyszne" Może spróbujecie sami, hmm? :) Czy ktoś już wie, dlaczego nazwałam je "cichymi" muffinkami? A dlatego, że nie potrzebujemy miksera. Wszystko mieszamy w misce łyżką :) Te słodkości robi się bardzo szybko i są mało kosztowne. Kiedyś, dawno temu zdarzało mi się upiec babeczki czy muffinki te z proszku...do momentu kiedy zaczęłam czytać skład- sama chemia. Te smakują o wiele lepiej! Można dodać do nich co tylko chcecie- białą czekoladę, bakalie, orzechy, migdały, banany, wiśniową konfiturę...co tylko lubicie. 



10 komentarzy:

  1. Świetny przepis, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis ! na pewno wypróbuję.
    POZDRAWIAM
    www.claudelline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mm mniam mniam.. prosty i szybki przepis, Musze spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ten sam przepis ;) potwierdzam są super i naprawdę ciche ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam czekoladowe muffiinki! Co prawda mam swój ulubiony przepis, ale duzo z nim kombinowania. Bardzo chętnie spróbuję ten:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, lubie takie bezmikserowe wypieki, bo nigdy nie chce mi sie wyciagac miksera, a potem go myc

    OdpowiedzUsuń
  7. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako fanka czekoladowych wypieków z pewnością spróbuję. Wiele istotnych porad na czekoladowe wypieki znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-zrobic-tradycyjne-ciasto-czekoladowe/ i muszę przyznać, że regularnie z nich korzystam kiedy przygotowuję swoje ulubione ciasto. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń