środa, 4 października 2017

Ciasto marchewkowe

Ostatnio miałam sporą ilość marchewki. Nie wiedziałam już co mam z niej zrobić i moja przyjaciółka poleciła mi przepis na ciasto z którym właśnie się z Wami dzielę :)
Jest bardzo prosty, pyszny i szybki. 

Co potrzebujemy?

- 2 szklanki startej marchewki
- 5 żółtek
- 5 białek
- 1 szklanka cukru pudru
- łyżeczka sody i łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki cynamonu
- 1 szklanka oleju
- 2 szklaki mąki

Należy osobno ubić białka, a żółtka z cukrem pudrem. Wymieszać białka z żółtkami. 
Dodawać po trochę mąki, olej, cynamon, proszek do pieczenia, sodę i na końcu startą marchewkę. 
Przełożyć do formy i włożyć do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni i piec przez 45-50minut.

Na górę ciasta postanowiłam zrobić polewę z miodu, masła orzechowego oraz orzechów. 
Świetnie się skomponowała :)


Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Kiedyś zrobiłam ciasto marchewkowe i.... się zraziłam :)
    Albo ja coś sknociłam, albo to nie moje smaki. Ale z chęcią bym u kogoś spróbowała. Może mi nie wyszło coś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już jakiś czas temu przymierzam się do zrobienia ciasta marchewkowego:) Teraz to chyba już zrobię na dniach bo narobiłaś mi ochotę:0 Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam spróbować ciasta marchewkowego ale nigdy nie miałam okazji , a przepisy z internetu mnie przerażały. Ten wydaje się zrozumiały i prosty . W wolnym czasie napewno go wykorzystam

    OdpowiedzUsuń